JINGLE IS RECLAME
De Schildercolumnist
Jingle is reclame
Reclame is prachtig op de TV, radio of andere media. Als je het pakkende muziekje hoort, herken je de reclame en verlaat de pakkende jingle je hoofd niet meer. Jingle is reclame. Schitterend u kent ze wel, zing maar mee. het roept een vertrouwd gevoel op zou je bijna zeggen. Ja gezellig, mooie tijden, andere tijden. De mooiste jingles, hier komen er een aantal. Doet u mee. Heerlijk , helder Heineken. Kip het meest veelzijdige stukje vlees, kip. Een lepeltje completa in de koffie maakt u koffie pas kompleet. Randstad uitzendburo - ho. Kruidvat, steeds verrassend, altijd voordelig. Duo Penotti, samen in een Potti. Wasmachines leven langer met calgoooon. Herinnert u zich deze nog - nog - nog? AEG laat je niet in de steek. Veilig en vertrouwd ,Inventum. Wie zullen we nu weer eens bellen. Oh wat een leuke nieuwe jingle is dit. Interpolis, glashelder. 1 2 3 je proeft het zo, het is ijs van caraco, mexicaantje oranje hoed, caraco ijs geweldig goed, caraco ijs geweldig lekker. HG doet wat het belooft. Mind your step op schiphol. Dingen waar je blij van wordt, een jingle heeft meer oog voor jou. Jingle of soundlogo. Geef het beestje een naam. Een sterke jingle blijft, die nestelt zich in het collectieve geheugen. Heeft het er misschien mee te maken dat de hersenen positieve emoties die jingles op kunnen roepen worden geregistreerd. Dat de jingle van een merk contact maakt met zijn klanten in de reclame, in de winkel, in het wachtmuziekje van de klantenservice, de huisapp, reclame op je laptop, smartphone, tablet. Maar ook visueel de reclame op straat herinnert je aan de jingle. Lang leve de jingle.
Ramon jan Vet